Amikor Balázs első foga kiesett, nagyon megijedt, hogy lesz ez. Akkor már ismertem a Les Pictogrammes képeit. Megmutattam neki ezt az ábrát és emlékszem az arcára: „Ja, mással is van ilyen” és nagyon megkönnyebbült. Balázs az első pillanattól kezdve azonosította magát a kisfiú képével, ami miatt hihetetlen segítség ez a képanyag nekünk az élet kisebb és nagyobb dolgainak a megértésében.image_25_1.jpg

Később persze bonyolódott a helyzet, mert a szemfog, az egészen más, és szaporodtak is a kieső fogak. Ezzel együtt még mindig elég volt egy egyszerű ábra arról, hogy nem kell izgulni, jönnek új fogak a régiek helyén:

fogvaltasrol_egyszeruen_1.png

Azóta újból eltelt egy év és a kis őrlő fogak kerültek sorra. Hetekig feszítette egy mozgó fog és az alatta kibújni készülő új fog Balázs ínyét. Ez igen sok kellemetlen pillanatot okozott neki, nekünk pedig sok fejtörést és késő éjjelig tartó nem alvásokat. Rágott ezt-azt újra, innen már lehetett tudni, hogy valamelyik fog kifelé tart. Balázs meg is mutatta mindig, hogy valami van a szájában, ami "nem jó" – egyszerűen odamutatott az ujjával. Végül már nagyon mozgott a foga és kezdett kiborulni, hogy fáj neki, miért mozog és hogy lesz ez: kell-e fogorvoshoz menni, amit nagyon nem szeretne, és miért esik ki különben is. A kisfiús ábra némileg segített, de a jövőre vonatkozóan túl sokat nem mondott el neki. Annyit tudtam tenni, hogy mellé tettem neki a "vár" kártyát, hogy arra még néhány napig várni kell, amíg kiesik és megnyugtattam, hogy fogorvos nélkül is meg fog oldódni a helyzet. Miután beszéltem Balázs tanár nénijével, hogy lehet ezt menedzselni, segített, hogy azt különösen nehéz belátni egy gyereknek, hogy mennyi fogról van szó, és ez meddig tart időben. Így aztán, mivel Balázs nagyon jó képes kommunikációban, nekiültem egy este és készítettem neki új ábrát - kicsit feljavítva, nagyfiús megértési szintre.

uj_fogak.png

Mikor már nagyon mozgott a foga, a szájban piszkálós ábrát nézte és magának próbálta kimozgatni a fogát. Közben mondtam neki, hogy talán segítek és hát kiborítottam a fogát, ami kicsit ijesztő volt és rázárt Balázs a szájával. Mutattam neki a következő képet, hogy mindjárt a kezében lesz a foga és ez rendben van. Mivel már csak fityegett a foga, jobbnak látta, ha kinyitja nekem a száját és feltesszük az i-re a pontot. Így is lett. Az ábrán tovább haladva a kezébe tettük a fogát, megkerestük az alsó ábrán melyikről van szó és „leixeltük.” Ezen az ábrán már csak az őrlő fogak kiesését számoljuk.  Végül megnéztük a felső képsor utolsó ábráját, amin a szép új fogsor virít: lesz a kiesők helyett sok új fog és rendben lesz újra minden. Ez nyilvánvalóan megnyugtató volt számára.

Ez után következett számunkra is a megnyugvás. Balázs azonnal megmutatta az ábrán, hogy melyik a következő kisőrlő foga, amelyik mozog…amit már tudtunk is, mert a szájában korábban megmutatta nekem. Ebből tudtam, hogy valóban értő módon használjuk az ábrát. Fantasztikusan tájékozódik Balázs tükörképeken, ábrákon is. Nekem egy ideig eltartott, amíg beforgattam "melyik  melyik" fog.

A Les Pictogrammes képek jogvédettek, forrása: https://www.lespictogrammes.com/. Egyben a Niki Talk sorozat képanyagát szolgálja. Szabad letöltés a Facebook oldaluk fényképeinél lehetséges: https://www.facebook.com/pg/lespictogrammes/photos/?ref=page_internal

A bejegyzés trackback címe:

https://aprolepesek.blog.hu/api/trackback/id/tr7714698370

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása