A schneebergi túra, Balázs teljesítménye, nem volt előzmények nélküli. Mondhatni, előre, tervszerűen készültünk rá. Másképp nem is ment volna. A mi főpróbánk, a már régóta tervezett ágasvári túra volt.

Évek óta nem jártunk ott családostul, hiszen Balázst már nem tudom cipelni, és csak mostanra érett meg arra, hogy nekivágjunk a kb. 8 km hosszú vállalkozásnak. Mátraszentistvánból indultunk, kicsit lopva a távon nem a faluközpontból, hanem a Hotel Jager magasságából startolva. Szerencsére nem volt dögmeleg, így Balázs is nagy svunggal vágott neki a túrának. A Schneebergre készülvén, Gréta a hátamon (visszafelé  vagy 2 km-t azért ő is totyogott), mellemen egy hátizsák, Janka Anitán kendőben. A jól ismert úton totyogtunk, persze Balázs kis dömperként, mit sem törődve az előtte lévő kövekkel, leste a fákat... Még jó, hogy fogtuk a kezét.

A kék, kék háromszög elágazásnál egyértelmű volt, hogy mi a könnyebbik verziót választjuk, így nem mentünk fel Ágasvárra (egyébként a kék háromszög visz fel Ágasvár csúcsára, gyönyörű, helyenként sziklás út, csodálatos kilátásokkal). Helyenként élveztük a Csörgő-völgy panorámáját, a simogató napot, és Balázs persze az útszéli bokrok érintését is. Az Ágasvári turistaházhoz érve nem volt kérdés, hogy itt most tartunk egy nagyobb ebédszünetet.

Éppen egy nagyobb gyerekcsoport szedelődzködött, amikor betoppantunk. A ház vezetőjétől, Janitól már rendeltük is a virslit és a sztrapacskákat. Mondanom sem kell, hogy a környék legjobb sztrapacskáját itt kapni. Házi csoki desszertnek... Na, szóval ez az a ház, mely talán hazánkban egyedüliként ide tudja varázsolni a magashegyi menedékházak hangulatát. Szép környezet, nyugalom, csend, hideg sör, és finom ételek... Maradtunk volna, de még vissza kellett ballagnunk, meg ott volt a délutáni Palya Bea koncert, mint program. Visszafelé már Gréta is a saját lábán... többnyire futott. Balázs bizony már fáradt, nem csoda, már 6 km-körül jártunk. Így tartottunk egy kis pihenőt, és újult erővel nekiveselkedtünk a táv végének.

Balázsnak pont elég is volt ennyi. Több még nem kell, erre van kapacitása. Nagyon büszkék voltunk rá, és főleg, hogy  éreztük, működik a dolog, jöhet a Schneeberg!

Útvonal: Mátraszentistván - Ágasvári turistaház - Mátraszentistván

Jelzés: végig a kék sávon (amennyiben felmegyünk a csúcsra, úgy a kék háromszög is játszik).

Táv: kb. 8 km

Opció, ha bírják a gyerekek: Visszafelé érdemes a Csörgő-patak völgyén keresztül visszamenni Mátraszentistvánba (Ágasvári th-tól a zöld sáv, majd zöld négyszög és zöld + jelzést követve). Így a táv kb. 10 km-re nő.

komment

Címkék: túra

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.