Dzsikule 2014.10.01. 08:05

Galyai sétafika

Ismét Mátra, ezúttal Galyatető. Anita nagyon szereti az ottani hatalmas bükkfákat, az őszi csípős levegőt, így felkerekedtünk.

Most csak egy rövid sétát terveztünk, de elég is volt a gyerekeknek. Balázsnak eleinte nem volt kedve gyalogolni, de szerencsénkre belejött. A Nagyszálló mögötti parkolóból indultunk, és az építkezés (Kék Túra projekt, turistaház...) mellett felmentünk a kilátóhoz, ami elég lassan akar épülni. Tavasz óta semmi látványos változás, bár most legalább láttam két munkást dolgozni rajta. A kék, majd a piros jelzést követtük, ami meredeken levág jobbra, Mátraalmás-felé (röviden Malmás). Ilyenkor mindig eszembe jut, hogy bizony erre jön a mi túránk is a Mátra 115. Bónuszkörnek hívjuk ezt a rész, mivel lemegyünk Malmásra, majd vissza Galyára, és 7,5 km alatt 470 m szintemelkedést szedünk össze. Na ez még durva lenne a gyerekeinknek, így a szintúton végig ballagunk, helyenként szép panorámával, Malmás, és Szuha látványával eltelve.

Elhatároztuk, mivel Balázs autodidakta módon megtanult Anita telefonján fotózni, így ő fogja a túráinkat illusztrálni. Íme az első kép Balázstól! :)

2014-09-28 11.32.25.jpg

Csodaszép időnk volt és kényelmesen, ráérősen mentünk a piros sávon. Gréta is egész sokáig jött a lábán, majd persze a nyakamban kötött ki. Egy szép elágazásnál visszakanyarodtunk és kis emelkedővel az egykori sípályát keresztezve (még a Csoki Kupán itt versenyeztem!) visszatértünk a parkolóhoz.

Könnyű, szűk 2 km-es túra nagyon ideális egészen apró totyogóknak is. Gréta is majdnem végig gyalogolta. A túra részletei ITT megtalálhatóak.

Délutáni programként lementünk az otthonunktól néhány száz méterre fekvő gyöngyösi tóhoz, ahol Balázs ismét alkotott. Ezzel kívánunk mindenkinek szép napot!

2014-09-28 16.55.54.jpg

komment

Címkék: túra

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.